Adresgegevens & objecten

Om de relatie te gebruiken binnen het systeem dient er minstens één adres op te worden geven om bijvoorbeeld opdrachten op in te plannen. Wanneer de relatie meerdere adressen en/of objecten heeft, kan je deze los van elkaar toevoegen. Daarnaast is er de mogelijkheid om adressen te deactiveren en activeren wanneer een relatie vertrekt. Ook kunnen ter allertijden de adressen volgorden worden aangepast naar wens. 

Hier onder staat hier een korte uitleg over 

  1. Toevoeg mogelijkheden per adres
  2. Adres activeren of deactiveren
  3. Adressen volgorden aanpassen

1. Toevoeg mogelijkheden per adres

Open het tabblad Relaties  →   Zoek de juiste klant of maak nieuwe klant aan (relatie toevoegen)
Adresgegevens & objecten  →  Vul de gegevens in  →  + Adres (extra adres toevoegen)  →  Opslaan.


2. Adres activeren of deactiveren

Wanneer een adres niet meer actief is kan deze deactiveren worden. Vanaf dat moment blijven de gegevens wel bestaan (bewaarplicht) maar zijn niet meer zichtbaar voor nieuwe opdrachten. Na het deactiveren wordt het adres 'grijs' weergegeven.

Open het tabblad Relaties  →  Zoek de juiste klant  →   Adresgegevens & objecten  →  Achter de adres gegevens vind je de knop Activeren / Deactiveren  →  Opslaan.

Wanneer een adres is gedeactiveerd kan deze gemakkelijk weer worden geactiveerd door achter het adres op de knop Activeren te klikken.  


3. Adressen volgorden aanpassen

Wanneer je bij een relatie verschillende adresgegevens heeft kan je zo nodig de volgorde aanpassen. Het eerste adres word altijd als standaard adres gebruikt binnen het systeem. Je dient bij het aanmaken van de opdrachtbon het juiste adres te kiezen wanneer deze afwijkt van de standaard (juiste adres kiezen zie opdrachten adres kiezen).

Open het tabblad Relaties  →  Zoek de juiste klant  →   Adresgegevens & objecten  →   Achter de adres gegevens staat de knop Volgorde aanpassen   →   Versleep de adressen in de juiste volgorden   →   Opslaan