Relaties

Binnen Plan&Was staan de relaties centraal. Elke handeling met betrekking tot de opdrachten, notificaties, facturatie, etc.. verwijst terug naar de relatiegegevens. Vanuit de relatiekaart zijn alle gegevens hierover terug te vinden.

Er worden drie soorten relaties gebruikt;

  • Opdrachtgevers/Hoofdaannemers
    Jouw eigen bedrijf is als primaire opdrachtgever altijd aanwezig binnen het systeem. Indien je een samenwerkingen bent aangegaan waarbij het werk in onderaanneming word uitgevoerd , kan je ervoor kiezen om deze hoofdaannemers ook zodanig in het systeem aan te maken.
     
  • Klanten
    Elke klant is toewewezen aan een opdrachtgever/hoofdaannemer, dit is standaard jouw eigen bedrijf. Indien er meerdere opdrachtgevers binnen het systeem zijn aangemaakt kan je deze apart toewijzen. 
     
  • Contactpersonen (nieuwe functie)
    Om aanvullende contactgegevens te registreren kan je hiervoor een contactpersoon aanmaken. Voor elke contactpersonen kan er een specifieke e-mailadressen en telefoonnummers worden opgeven. 

Relatieoverzicht

Dit is het startpunt bij het invoeren van een nieuwe relatie en het bijhouden van de bestaande relaties. Op dit overzicht registreert je alle gegevens van de relatie en heb je direct inzicht in alle acties er omheen. Vanaf de relatiekaart zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld direct een opdracht aan te maken of direct een factuur aan te maken.