Offerte toevoegen (Pakket Plus)

vanaf pakket plus is het mogelijk om offertes op te stellen en de volledige de status van een uitgebrachte offerte op te volgen en direct in te plannen na acceptatie van de klant.

De verschillende offerte status zijn;

  • Concept (incl. datum)
  • Uitgebracht / verzonden (incl. datum)
  • Geaccepteerd/ afgewezen (incl. datum)
  • Ingepland (incl. datum)

Hieronder vertellen wij in welke 4 stappen een offerte word aangemaakt en vervolgens verstuurd en verwerkt.

  1. Offerte aanmaken 
  2. Offerte uitbrengen en opvolgen
  3. Accetatie of afwijzing
  4. Offerte inplannen

1. Offerte aanmaken 

Middels de knop Offerte toevoegen kan de juiste klant gekozen worden, hiermee word er een blanco offerte geopend.
Hierbij worden de klant gegevens door het systeem aangevuld net als bij het aanmaken van een nieuwe opdrachten bon.

Offerte toevoegen → Relatie kiezen of → Relatie toevoegen

De offerte word ingevuld met de gegevens die betrekking hebben tot de uit te voeren werkzaamheden. 
Deze bon word na het invullen verwerkt tot de offerte en kan vervolgens na acceptatie direct als opdracht worden ingepland. 

In te vullen gegevens;

  • Controleer de relatie gegevens
  • Vul waarnodig de opdracht Details
  • Werkomschrijving invullen en zo nodig de veiligheid/ instructies toevoegen.
  • Z.N notitie toevoegen
  • Kop & Voettekst template toevoegen / eventueel deze tekst nog aanpassen naar wens.
  • Bedragen toevoegen
  • Z.N Hulpmiddelen toevoegen 
  • Z.N Bijlage ubloaden 
  • Planning naar wens instellen

Offerte gegevens invullen → Opslaan → Planning instellen → Opslaan 


2. Offerte uitbrengen en opvolgen

Wanneer alle gegevens juist zijn ingevoerd staat de offerte klaar om uit te brengen.
Door middel van de knop Delen is het mogelijk om de offerte met de klant te delen.

Dit kan op 4 verschillende manieren;

  1. Afdrukken naar Pdf de offerte kan worden afgedrukt om te overhandigen of per post te versturen
  2. Per E-mail verzenden 
  3. Verzenden via WhatsApp
  4. WhatsApp ?

Na het versturen past de status zich aan naar verzonden (uitgebracht) met de daarbij behorende datum.
* Na het verzenden komt er een extra delen optie bij, hierbij is het mogelijk om de bijbehorende acceptatie link te kopiëren. 

Delen → Kies de bijpasende deel methode → Verzenden → Status past zich direct aan naar uitgebracht 


3. Acceptatie of afwijzing

Na dat de offerte is verzonden word de status direct aangepast naar in afwachting van klant (verzonden) 
Middels de bijbehorende link kan de klant de offerte direct accepteren of afwijzen.

Wanneer de klant de offerte accepteert of afwijst ontvangen je direct een terugkoppeling hiervan in de mail. 
Daarnaast word ook de status in het systeem aangepast naar Geaccepteerd / Afgewezen. 


4. Offerte inplannen

Na acceptatie is het mogelijk om de opdracht direct in te plannen, dit houd in dat de aangemaakte bon word omgezet naar actieve plannig volgens de reeds aangemaakte offerte.
De knop "Opdracht inplannen" is toegevoegd aan de offerte

Offerte openen → Opdracht inplannen → Z.N  naar wens nog een aanpassing invoeren in het planning schema → Opslaan en herschikken → De opdracht word ingepland.