- U bent hier:
- Home
- Handleiding
- Notificatiedienst
- Notificaties via e-mail
Wanneer je gebruik gaat maken van de e-mail notificatiedienst kan je deze geheel personaliseren, dit doe je door de verschillende templates aan te maken. In een notificatie kan je aangeven wanneer en welke werkzaamheden zijn ingepland en/of als deze zijn uitgevoerd. Tevens kan je aangeven wat je van de relatie verwacht zoals de rolluiken omhoog, het weghalen van de horren of de poort los laten.
Daarnaast kan je er ook voor kiezen om een opdracht is uitgevoerd te versturen. Wanneer je een opdracht op uitgevoerd zet word er direct een notificatie verstuurd naar de klant.
Zodra de werkzaamheden zijn ingepland kan je de klant automatisch een notificatie toesturen. Dit kan je handmatig doen door gebruik te maken van de verstuur-knop, maar het systeem kan deze ook automatisch een aantal dagen vooraf versturen.
Activeer de notificatiedienst, stel een e-mailtemplate in en geef het aantal dagen en tijdstip op voorafgaande de opdrachtdatum waarop de notificatie moet worden verstuurd. Doormiddel van een template kan je een gepersonaliseerde e-mail gebruiken.
Meer informatie over het Instellen notificatie vind je bij Beheer -> Notificatieiens (e-mail / sms)
Zodra de werkzaamheden in het systeem op 'uitgevoerd' worden ingesteld kan je hiervan de relatie op de hoogte brengen, stel hiervoor een gewenst template 'Opdracht - Uitgevoerd' in die hiervoor wordt gebruikt. Indien er geen template is gekozen 'Niet verzenden', is deze functie standaard niet actief. Indien gewenst is dit relatie-specifiek te configureren.
Ook is het mogelijk om 'extra werk' in de notificatie aparte te vermelden, dit is standaard niet ingeschakeld. Extra werk kan bij elke opdracht aparte worden opgegeven voordat deze op 'uitgevoerd' wordt ingesteld.
Ga naar het tabblad beheer → Kies de juiste notificatie dienst → Rechts onder vind u de knop templates beheren.
[OPDRACHTNUMMER] → Het systeem vult het opdracht nummer automatich in met het nummer van de opdracht bon
[OPDRACHTLOCATIE] → Het systeem vult de opdracht locatie in vanaf de relatie kaart.
[OG_RELATIENAAM] → Opdrachtgever relatie naam (deze gegevens worden van u eigen relatie kaart ingevoerd door het systeem)
[OG_AFDRUKADRES] → Opdrachtgever afdrukadres (Je gegevens die je heeft ingevoerd bij de opdrachtbon lay-out afdruk instellingen worden hier getoont)