Factuur versturen per e-mail

Het is mogelijk om facturen automatisch per e-mail te verzenden;

  • De standaard verzendmethode is via Beheer in te stellen
  • Per klant is er specifiek een afwijkende verzendmethode op te geven
  • Per factuur word de standaard (of klantspecifieke) verzendmethode overgenomen, maar is voor het verwerken nog aan te passen.

Volgens de basis-instellingen van Plan&Was wordt de factuur verzonden met als afzender een '@notificaties.planwas.nl' e-mailadres. Voor de @ staat een verwijzing naar je eigen e-mailadres, zodat het wel herkenbaar is voor je klant. Is jouw eigen e-mailadres bijvoorbeeld 'info@voorbeeld-bedrijf.nl', dan wordt het e-mailadres waarmee je factuur wordt verzonden 'voorbeeld-bedrijf@notificaties.planwas.nl'.

Reageert je klant op de factuur, dan wordt zijn reactie altijd naar jullie e-mailadres doorgestuurd.

De e-mails die vanuit Plan&Was worden verzonden, worden niet in jouw e-mailprogramma opgeslagen. Je gebruikt voor het verzenden van de e-mail namelijk niet je eigen mailserver.

Om zeker te weten of een factuur, herinnering of offerte wel aankomt bij jouw klant, kun je dit controleren in de historie bij een verzonden berichten. Deze vind je onderaan van de factuur. Zie je daar terug dat het bericht is afgeleverd, dan kun je erop vertrouwen dat dat ook echt is gelukt. Lukt het afleveren niet, dan zetten we daarvoor een notificatie klaar zodat je altijd op de hoogte bent en kunt handelen.