- U bent hier:
- Home
- Handleiding
- Beheer
- Relatie instellingen
Berichtenlog (e-mail/sms)
Medewerker
Werktijden
Sluitingsdagen
Planning & opdrachten
Lay-out opdrachten bon
Lay-out per opdrachtgever
Planning aanduidingen/kleurcodes
Wijkronden
Relatie instellingen
Resources
Notificatiedienst (e-mail/sms)
Offerte instellingen
Facturatie instellingen
Omzetgroepen
BTW verlegd
Gestructureerde mededeling (OGM)
Betalingen & Herinneringen
Bij het gebruiken van Plan&Was kan je de verschillende soorten relaties aan maken waarna je deze kunt benoemen op de relatie kaart. Wanneer je in het systeem een nieuwe relatie aanmaakt kan je aangeven om welke soort relatie dit gaat (Opdrachtgever of Klant).
Het is mogelijk om de relaties in te delen in gepersonaliseerde categorieën. Binnen het systeem is het mogelijk om de relaties hierop terug te vinden en te filteren. Standaard zijn er een aantal categorieën aanewzig, maar deze kan je naar eigen voorkeur verder instellen.
Ga naar het tabblad beheer → Relaties → Bewerken → Aanpassen en opslaan
Het relatie nummer word automatisch door het systeem ingevuld, daarbij wordt het laats gebruikte relatienummer automatisch met één opgehoogd. Indien gewenst is het mogelijk om de relatienummers (achteraf) te wijzigen, al mag een relatienummer slechts 1x voorkomen om conflict in het systeem te voorkomen.
Tip: Werk je al met relaties in andere software- en/of boekhoudpakketten is het advies deze nummers voor dezelfde klanten óók in Plan&Was te gebruiken. Dit is met name belangrijk wanneer je gebruik maakt van de boehoudkoppeling omdat Plan&Was deze nummers met het boekhoud pakket communiceerd. Ook als je geen koppeling heeft is het verstandig om deze nummers aan te houden zodat er geen verwarring kan ontstaan door het gebruik van twee verschillende relatie nummers.