- U bent hier:
- Home
- Handleiding
- Instellingen
- Medewerker
Berichtenlog (e-mail/sms)
Medewerker
Werktijden
Sluitingsdagen
Planning & opdrachten
Lay-out opdrachten bon
Lay-out per opdrachtgever
Planning aanduidingen/kleurcodes
Routes / Wijkronden
Relatie instellingen
Resources
Notificatiedienst (e-mail/sms)
Offerte instellingen
Facturatie instellingen
Omzetgroepen
BTW verlegd
Gestructureerde mededeling (OGM)
Betalingen & Herinneringen
E-mail verzendinstellingen (in ontwikkeling)
Een medewerker kan opdrachten toegewezen krijgen binnen het systeem en heeft hierdoor een eigen agenda. Ook is het mogelijk om voor de medewerker een eigen Plan&Was account activeren waarna hij/zij toegang heeft tot de App en/of web versie. Nadat de medewerker is geactiveerd kunnen de opdrachten worden toegewezen en kan hij/zij zelfstandig de app gebruiken en de lijst van opdrachten uitvoeren.
Iedereen die werkt met het Plan&Was systeem word geregistreerd als medewerker. Als eigenaar ben je zelf als eerste medewerker automatisch geactiveerd in het systeem.
Bij de pagina instellingen kan de nieuwe medewerker worden aangemaakt en geactiveerd. Wanneer je en medewerker activeert geef je deze ook direct de persoonlijke rechten die per medewerker gelden. Je kunt per medewerker de volgende bewerkingen uitvoeren:
Ga naar het tabblad Instellingen → Medewerkers → Toevoegen
Nu kan je beginnen met het invullen van de medewerker kaart → Opslaan → Activeren
Via volgende stappen maak je een nieuwe medewerker aan.
(Wanneer je een nieuwe medewerker activeert worden de kosten hiervan automatisch binnen enkele werkdagen in rekening gebracht.)
De beschikbaarheid van de medewerker vult zich automatisch in met de standaard werktijden van het bedrijf deze zijn vooraf ingesteld.
Wanneer een medewerker afwijkende werkdagen/ tijden heeft kunnen deze per medewerker worden ingesteld.
Het systeem houd rekening met de berekening van de inzetbare uren.
Standaard beschikbaarheid
Inplannen en beschikbaarheid
Via de activatie knop (bovenin de blauwe balk) → Activeert je de nieuwe medewerker → Activatie toestemming → Aantal actieve medewerkers overzicht → Akkoord toevoegen extra medewerker → Activeren.
Desktop versie
Volledige toegang → Toegangsrechten tot de gehele administratie aan/uit zetten
Mobiele WebApp
Aanvinken wat van toeppassing is voor de medewerker
Aanmelding op onbekend apparaat;
Toestemming of er mag worden ingelogd op een onbekend apparaat
Je kunt in het systeem de verlof dagen van jouw medewerkers registreren zo zie je direct wanneer de medewerker niet beschikbaar is. Deze registratie knop vind je bij de medewerker kaart boven in de balk.
Ga naar het tabblad → Medewerkers → Overzicht → Klik op de juiste medewerker
→ Verlof registratie → Verlof registratie invoeren → Acties → Opslaan
Wanneer een medewerker uit dienst gaat kan je deze zelf deactiveren.
Vanaf het deactiveren kan de medewerker direct niet meer in het systeem en zijn er geen opdrachten meer aan deze medeweker toegewezen. Binnen enkele werkdagen word jouw Plan&Was-contract hier op aangepast.
Ga naar het tabblad Instellingen → Medewerkers → Overzicht → kies de juiste medewerker
→ Acties → Deactiveren → Opslaan .