Medewerkers & gebruikers

Een medewerker kan opdrachten toegewezen krijgen binnen het systeem en heeft hierdoor een eigen agenda. Ook is het mogelijk om voor de medewerker een eigen Plan&Was account activeren waarna hij/zij toegang heeft tot de App en/of web versie. Nadat de medewerker is geactiveerd kunnen de opdrachten worden toegewezen en kan hij/zij zelfstandig de app gebruiken en de lijst van opdrachten uitvoeren.

Iedereen die werkt met het Plan&Was systeem word geregistreerd als medewerker. Als eigenaar ben je zelf als eerste medewerker automatisch geactiveerd in het systeem.

    Bij de pagina beheer kan de nieuwe medewerker worden aangemaakt en geactiveerd. Wanneer u en medewerker activeert stelt u direct de persoonlijke instellingen in die per medewerker gelden. Je kunt per medewerker de volgende bewerkingen uitvoeren:

    • Activatie / de activatie
    • Resource gegevens
    • Persoonlijke gegevens medewerker
    • Adres gegevens
    • Notitie (intern)
    • Beschikbaarheid
    • Toegang tot Plan&Was
    • Verlof registratie  

     


    Medewerkers toevoegen

    Ga naar het tabblad  Beheer    Medewerkers  → + Nieuw      
    Nu kan je beginnen met het invullen van de medewerker kaart   Opslaan    Activeren

    Via volgende stappen maak je een nieuwe medewerker aan.

    1. Medewerker toevoegen 
    2. Persoons gegevens invoeren van de medewerker 
    3. Werk gerelateerde gegevens invoeren 
    4. Rechten toekennen binnen het systeem en app
    5. Activeren van de medewerker waarna deze direct actief is in het systeem
    6. Na activatie kan de medewerker worden gekoppeld aan de opdrachten
    7. Automatische mailing naar Plan&Was waarna de medewerkers mutatie word verwerkt in het contract.


    (Wanneer je een nieuwe medewerker activeert worden de kosten hiervan automatisch binnen enkele werkdagen in rekening gebracht.)


    Activatie 

    Via de activatie knop (bovenin de blauwe balk)    Activeert je de nieuwe  medewerker    Activatie toestemming    Aantal actieve medewerkers overzicht    Akkoord toevoegen extra medewerker    Activeren.

    • Activatie
      • Hier zie je staan of de medewerker wel of niet is geactiveerd.
    • Resource gegevens
      • Verplicht is Code :Naam waaronder de medewerker zichtbaar is in de planning.
    • Persoonlijke gegevens medewerker
      • Vul zo veel mogelijke persoonsgegeven van de medewerker in.
    • Adres gegevens
      • Vul hier de adres gegevens van jouw medewerker in.
    • Notities (intern)
      • Hier kan je een notitie zetten met betrekking tot de medewerker deze kan alleen gezien worden door de mensen met de administratie instelling.
    • Beschikbaarheid
      • Stel hier in of er volgens standaard werktijden word gewerkt (vinkje aan /uit te zetten)
        Wil je aangepaste werktijden vul dan per dag de beschikbaarheid in.
        Onderaan vind je het totaal overzicht van de beschikbaard van de medewerker.
    • Toegang tot Plan&Was
      • Maak een gebruikers naam aan  →  Stel een tijdelijk wachtwoord in 
        Per medewerker kan je kiezen wat de medewerker wel in niet kan inzien.
        Geef de medewerker zijn inlog naam en tijdelijke wachtwoord door. 

    Toegangsrechten

    Desktop versie
    Volledige toegang  → Toegangsrechten tot de gehele administratie aan/uit zetten

    Mobiele WebApp 
    Aanvinken wat van toeppassing is voor de medewerker 

    • Mobiele Web App
      • Wanneer deze word geactiveerd heeft de medewerker toegang tot het gehele systeem
    • Medewerker filter actief
      • Wanneer deze word geactiveerd ziet de medewerker alleen zijn eigen opdrachten in de app. 
    • Medewerker overschakelen
      • Wanneer deze word geactiveerd kan de medewerker overschakelen naar een opdrachten lijst van een collega om eventueel een taak/klus over te nemen / uitvoeren. 
    • Opdrachten - bijlage downloaden
      • Wanneer deze word geactiveerd kan de medewerker ook de opdrachten bon downloaden om in te zien 
    • Opdrachtduur tonen
      • Wanneer deze word geactiveerd ziet de medewerker wat de opdracht duur is. 
    • Bedragen tonen
      • Hierbij zijn er 3 keuze mogelijkheden
        1e Niet zichtbaar : Standaard kan de medewerker de bedragen niet inzien en kan hij ook niet factureren. 
        2e Zichtbaar : De medewerker kan alle ingevoerde bedragen zien en factureren
        3e Pin/Kas zichtbaar: Wanneer er op de relatie kaart de betaalmethode  Pin/Kas is ingesteld kan de medewerker deze bedragen wel in zien om direct te kunnen afrekenen. 
    • Relaties raadplegen 
      • Wanneer je deze activeert kan de medewerker alle relatie gegevens inzien.
        standaard ziet de medewerker alleen de relatie gegevens van de geplande opdrachten. 

    Notificaties & mededelingen        
    Toestemming of er mag worden ingelogd op een onbekend apparaat  


    Verlof registreren:

    Je kunt in het systeem de verlof dagen van jouw medewerkers registreren zo zie je direct wanneer de medewerker niet beschikbaar is.  Deze registratie knop vind je bij de medewerker kaart rechts boven in de blauwe balk.

    Ga naar het tabblad    Medewerkers  →   Overzicht   →   Klik op de juiste medewerker       
      →   Verlof registratie (recht bovenin de blauwe balk)  → Verlof registratie invoeren  →  Opslaan →  sluiten (kruisje) of terug (pijl). 


    Medewerker Deactiveren:

    Wanneer een medewerker uit dienst gaat kan je deze zelf deactiveren. Vanaf het deactiveren kan de medewerker direct niet meer in het systeem en zijn er geen opdrachten meer aan deze medeweker toegewezen. Binnen enkele werkdagen word jouw Plan&Was-contract hier op aangepast.

    Ga naar het tabblad Beheer →  Medewerkers  →  Overzicht  →  Klik rechtsreeks op de naam
     →  De – activeren (Links bovenin de blauwe balk) →  Opslaan .