- U bent hier:
- Home
- Handleiding
- Beheer
- Facturatie instellingen
Berichtenlog (e-mail/sms)
Medewerker
Werktijden
Sluitingsdagen
Planning & opdrachten
Lay-out opdrachten bon
Lay-out per opdrachtgever
Planning aanduidingen/kleurcodes
Wijkronden
Relatie instellingen
Resources
Notificatiedienst (e-mail/sms)
Offerte instellingen
Facturatie instellingen
Omzetgroepen
BTW verlegd
Gestructureerde mededeling (OGM)
Betalingen & Herinneringen
Van uit het Plan&Was systeem kunt ook gebruik maken van de functie facturatie. Factureren kan al met een paar klikken op de knop waarbij u direct overzicht heeft in al jouw facturaties. Wil je gaan factureren van uit het systeem dienen er eerst een aantal instellingen naar wens ingevuld worden.
Ga naar het tabblad Beheer → Facturaties standaard instellingen.
Op deze pagina begint je met het instellen van de verschillende mogelijkheden binnen het systeem. Doormiddel van de bewerk-knop kan je alles naar wens personaliseren.
Het meest voorkomende BTW-Tarief kan je hier opgeven, dit is standaard 21%. Tevens kan je vanuit de bewerk-knop de overige BTW-Tarieven raadplegen en eventueel aanpassen
Zie BTW-Tarieven voor meer informatie.
De standaard verzendwijze bepaald de manier waarop een factuur naar de klant wordt toegezonden. Indien de factuur per e-mail wordt verzonden gebruikt het systeem het opgegeven 'Factuur e-mailadres', indien deze bij de relatie niet is opgegeven wordt het algemene e-mailadres van de relatiekaart gebruikt.
Zie Verzendwijze voor meer informatie.
Hiermee kan je de standaard betalingsmethode aangeven die wordt gebruikt op de factuur. Indien gewenst kan dit per relatie-specifiek worden ingesteld. Bij het gebruik van de mobiele-app geeft de opgegeven betalingswijze je de mogelijkheid om de opdracht direct te vereffenen met een ontvangen pin en/of kas-betaling.
Zie Betalingswijzen & betalingscondities voor meer informatie.
De vervaldatum van een factuur wordt berekend aan de hand van de factuur datum en de betalingscondities. De formule werkt op basis van het aantal opgegeven dagen (D) of het aantal opgegeven maanden (M).
Zie Betalingswijzen & betalingscondities voor meer informatie.
Middels een e-mailtemplate kan de inhoud van het bericht worden opgesteld. Het is mogelijk om meerdere e-mailtemplates in te richten en deze als standaard te configureren en indien gewenst per relatie-specifiek in te stellen.
Via de bewerk knop 'templates beheren' kan je de inhoud van de standaard ingestelde templates verder instellen.
Indien de relatie met de factuur óók de opdrachtbonnen wenst te ontvangen kan je hiervoor de optie inschakelen. Met deze functie worden de opdrachtbonnen (pdf) automatisch aan de e-mail als bijlage worden toegevoegd.