Spamfilters
Het mailsysteem van Plan&Was is technisch uitgerust om te voldoen aan de hedendaagse mail en anti-spam methodes.
Ondanks alle maatregelen kan het voorkomen dat de berichten niet op juiste wijze worden ontvangen, Dit geldt niet alleen voor e-mails vanuit Plan&Was, maar voor talloze andere e-mails.
Het kan voorkomen dat de klant de mail met facturen terugvindt in de spam. Hotmail, Outlook of Office 365 zijn e-maildiensten die erom bekend staan dat ze om allerlei onduidelijke redenen e-mails in de spam box laten verdwijnen.
Dit geldt niet alleen voor e-mails vanuit Plan&Was, maar voor talloze andere e-mails.
Goed om te begrijpen hoe het mail systeem globaal werkt
- Zodra er in Plan&Was een mail wordt verzonden is deze terug te vinden in het berichtenlog via Beheer; bij de Relatie en/of bij een specifiek document (bijvoorbeeld een factuur).
- De datum/tijd die daarbij wordt vermeld is het moment waarop de e-mail door de mailservers is verwerkt en naar de ontvangende partij is verzonden.
- Indien er vanuit de ontvangende server géén geldige en/of een specifieke reactie is ontvangen waaruit blijkt dat de e-mail niet is afgeleverd wordt deze informatie vermeld in het ‘status’ veld.
Helaas ontvangen we niet altijd een ndr-bericht van onbezorgde e-mails, waardoor de status niet 100% te garanderen valt. - Spamfilters zijn door providers, systeembeheerders en gebruikers soms erg streng afgesteld, hier hebben wij helaas geen invloed op.
- In sommige gevallen kan er toch nog een andere/specifieke oorzaak zijn waardoor berichten niet altijd worden afgeleverd.
Er zijn talloze redenen om in de spam box terecht te komen, soms kan dit te maken hebben met het gebruik van een bepaald woord dat in de e-mail staat of het feit dat er een bijlage bij de e-mail zit.
Toch e-mail ontvangen als spam?
- Vraag aan de klant of hij jouw e-mailadres en het domein ‘@notificaties.planwas.nl' op de lijst met veilige afzenders wil zetten.
- Vraag aan je klant of hij de e-mail steeds handmatig kan verplaatsen naar de inbox en markeren als 'geen spam'. De spamfilter kan hier na verloop van tijd van leren.
- Vraag je klant om een klacht in te dienen bij zijn e-mailprovider en hen te verzoeken de spamfilters beter in te stellen.